רכב חשמלי בליסנג

ליסקאר

 

ליסינג לרכב חשמלי - יש דבר כזה? האם ניתן לעשות עסקת ליסינג לכל סוגי הרכב החשמלי ? מה לגבי עלויות התחזוקה ? מה ההבדל בין רכב היברידי להיברידי פלאג אין ולרכב חשמלי? אנחנו נמצאים בפתחו של עידן חדש בענף הרכב העובר לאנרגיה ירוקה ומציג מגוון הולך וגדל של רכבים היברידיים וחשמליים. גם ממשלת ישראל הציבה יעד למעבר למכירת מכוניות חשמליות בלבד בשנת 2,030. יחד עם זאת, בניגוד לשאר העולם המערבי בו המעבר לרכבים החשמליים מהיר יחסית בשל עידוד ממשלתי להפחתת זיהום האוויר והשקעה בתשתיות, בישראל ההשקעה בתשתיות איטית מאוד והרגולציה מציגה מתווה למעבר מדורג לשיעורי מס רגילים עבור כלי רכב היברידיים וחשמליים שבסופו של דבר יגרום לייקור הסגמנט. למרות זאת, נראה כי המעבר הוא בלתי נמנה וכבר אנו רואים מגוון רכבים בכל הקטגוריות שהגיעו וצפויים להגיע לישראל כבר בשנה הקרובה לדוגמא: MG, קיה נירו פלאג אין היבריד, מיצובישי אאוטלנדר PHEV, פג'ו e-2008, ג'יפ רנגלר נטען, ניסאן e-nv200, ב.מ.וו  X2, סקודה חשפה את אניאק  החשמלי (צפוי להגיע לישראל ב 2022), GAC הסיני ועוד. רגע לפני עסקאות הליסינג לרכבים אלו חשוב לעשות סדר, להבין מה ההבדלים ביניהם, מה היתרונות והחסרונות ולאיזה רכבים ולקוחות מתאימה עסקת ליסינג לרכב חשמלי.

רכב חשמלי, היברידי או היברידי פלאג אין ?– מידע כללי

רכבים היברידיים
כבישי ישראל מלאים ברכבים היברידיים, אשר מככבים במקומות הראשונים של טבלת מסירות הרכבים בישראל. לדוגמא יונדאי איוניק וטויוטה קורולה היברידית ועוד. רכב היברידי הוא למעשה רכב עם מנוע בעירה שיש לו גם מנוע חשמלי. ברכב היברידי אין צורך - לא לטעון את הרכב ולא להחליף את הסוללות בתחנות ייעודיות, פשוט ממלאים דלק ונוסעים. המנוע החשמלי למעשה מחזק את מנוע הבעירה ונכנס באופן אוטומטי לפעולה. באמצעות ניהול ממוחשב, מפעילה המכונית את המנוע הנדרש כשהוא יעיל יותר, ולעתים אף את שני המנועים במקביל ובכך למעשה גורמת לחיסכון בדלק. רכב משפחתי היברידי יכול להגיע לכ 20 ק"מ לליטר. ברכבים ההיברידיים ניתן לבחור כל סוגי עסקאות הליסינג כולל ליסינג תפעולי, ליסינג מימוני וליסינג לפרטי ובתנאים יוצאים מן הכלל.
רכבים היברידיים פלאג אין
 רכבים היברידיים פלאג אין דומים מאוד מבחינת טכנולוגית לרכבים ההיברידיים, רק שיש להם סוללת ליתיום נטענת המאפשרת טווח תנועה גדול יותר על חשמל בלבד ודורשת משך ההטענה של כ 2.5 שעות. ברכב היבריד פלאג אין נפח תא המטען בדרך כלל מצטמצם מעט בשל גודל הסוללה.
רכב חשמלי מלא
ברכב חשמלי מלא  אין מנוע בעירה ולכן הרכב פועל לחלוטין על חשמל. הרכב החשמלי המלא תלוי לחלוטין  בתשתית פריסת עמדות הטענה. נכון להיום, הפריסה בישראל אינה מספקת ועל בעל הרכב החשמלי לחשב את טווחי הנסיעה ולבדוק היכן יש עמדות הטענה.
טווח הנסיעה ברכב חשמלי המדווח היום הוא בממוצע כ 300 ק"מ כפוף כמובן לסוג הרכב עצמו, תנאים משתנים סביבתיים ולאופי הנהיגה. בחלק מהדגמים החדשים והדגמים שצפויים להגיע לישראל מדובר בטווחי נסיעה של 350-500 ק"מ במחזור טעינה שלם.
זמני הטעינה של רכב חשמלי - זמן הטעינה נקבע לפי גודל החיבור לחשמל של עמדת הטעינה והיכולת של הסוללה ברכב לקבל את ההספק. זמן הטעינה במקרה שהסוללה התרוקנה יכול לנוע פחות או יותר בין ארבע שעות ברכב קטן יחסית ויכול להגיע גם עד עשר שעות ויותר ברכבים בעלי סוללה עם קיבולת גדולה מאוד. יחד עם זאת, קיימים מטענים מהירים. לשם השוואה, ניקח לדוגמא MG חשמלית: טעינה מהירה תיקח כ40  דקות , טעינה ביתית של 32 אמפר תיקח כ 4 שעות וטעינה ביתית של 16 אמפר תיקח כ 8 שעות. חשוב לקחת בחשבון שבדרך כלל טוענים את הרכבים בלילה בזמן שהם עומדים בחנייה או בחניון עם עמדת הטענה בזמן שאתם בעבודה או בקניון לדוגמא.  
מחירי הרכבים החשמליים המוצעים כיום בישראל יקרים יחסית לשאר הרכבים וזאת למרות שמס הקנייה על רכבים חשמליים עדיין נמוך ועומד על 10% בלבד והסיבה העיקרית לכך היא עלות יצור הסוללה .כמו כן,  על פי המתווה של מעבר מדורג לשיעורי מס רגילים  צפוי ייקור של הרכבים הירוקים בכללם גם הרכבים החשמליים המלאים- אמנם בשלב מאוחר יותר.

יתרונות הרכב החשמלי

  • רכב שקט מאוד
  • חיסכון משמעותי בהוצאות מאחר ואינו צורך דלק, אין צורך במשאבות, שמנים, פילטרים, הבלמים עם שחיקה פחותה בשל בלימה רגנרטיבית ועוד חיסכון בהרבה חלקים שמצריכים תחזוקה מתמדת בטיפולים התקופתיים של רכבים בעלי מנוע בעירה.
  • שווי השימוש ברכב חשמלי נמוך משמעותית משווי השימוש ברכב רגיל. ברכב רגיל שווי השימוש הינו 2.48% ממחיר מחירון של רכב חדש בתוספת התאמות והצמדה. ברכב היברידי מופחת שווי השימוש ב 500 ₪ וברכב היברידי פלאג אין וברכב חשמלי שווי השימוש מופחת ב 1000 ₪.
  • אגרת רישוי מופחתת
  • ידידותי לסביבה.

חסרונות הרכב החשמלי

  • תלות בתשתית הטענה.
  • זמני טעינה.
  • עלות סוללה- נכון להיום מחיר הסוללה עלול להגיע לסכום גבוה מאוד של כמה אלפי שקלים.
  • הערכת שווי שוק עתידית של הרכב החשמלי שאינה ידוע בשלב זה.
  • עמדת הטענה בבית משותף- עדיין אין חקיקה מוסדרת לנושא, לא תמיד יש מקום בלוח החשמל, יש לקבל הסכמה של כלל הדיירים בבניין וקיימת בעיה בדירות גבוהות.

רכב חשמלי בליסינג - זה משתלם ?

ראשית, יש להבין מה זה ליסינג באופן כללי ומה היתרונות, על קצה המזלג, של עסקת הליסינג. איזה סוגי עסקאות ליסינג יש ואיזו עסקה הכי מתאימה לך. עסקת ליסינג ידועה בעיקר כאמצעי לרכישת רכבים המאפשר להתחדש ברכב בתשלומים חודשיים נוחים וידועים מראש. היתרון בעסקת ליסינג הוא, שהיא מאפשרת למעשה , ליהנות ממימון חוץ בנקאי שאינו מכביד על מסגרת האשראי, דבר המהווה יתרון עצום בעיקר לבעלי עסקים לניהול השוטף של תזרים העסק או משק הבית לשכירים. בנוסף, עסקת הליסינג מאפשרת לבעל העסק גם להכיר בחשבונית חודשית כחלק מהוצאות הרכב. בנוסף, בליסקאר תזכה גם לשירותי טרייד-אין, התקנת אביזרים וביטוח רכב. בליסינג תפעולי מלא מדובר גם בשרותי אחזקה הכוללים טיפולים תקופתיים, תיקון תקלות, שינוע הרכב ורכב חלופי. משך עסקה תפעולית הוא 44-36 חודשים בסופה מחזירים את הרכב לחברת הליסינג והיא מתאימה בעיקר לציי רכב גדולים, בהן נושא תחזוקת הרכבים מהותי. שינן גם עסקה תפעולית חלקית שניתן להוסיף לה שרותי תחזוקה באופן מודולרי. עסקה זו מתאימה בעיקר לבעלי עסקים וחברות עם צי של עד 20 כלי רכב ובסופה ניתן לבצע עסקת טרייד-אין. ליסינג מימוני הוא מעין הלוואה לצורך רכישת רכב לתקופה של 60-45 חודשים שבתום התקופה ניתן לרכוש את הרכב באופציה הזדמנותית היתרון של עסקה זו הוא שהיא אינה מוגבלת בק"מ. ליסינג לפרטי מתאים בעיקר לשכירים שנוסעים עד 25,000 ק"מ בשנה, העסקה היא לרוב ל 36-30 חודשים ובתום העסקה מחזירים את הרכב לחברת הליסינג.  ליסינג לרכב חשמלי משתלם לכל סוגי הלקוחות בין אם מדובר בלקוח פרטי, עוסק מורשה או חברה בע"מ שנוסעים ק"מ גבוה מאוד בשנה, כך שהחיסכון בדלק יבוא לידי ביטוי. מאחר ותשתית ההטענה עדיין לא מספקת חשוב מאוד לקחת בחשבון שיש להתקין עמדות הטענה בבתים ובמקום העבודה. בנוסף, ככול שצי הרכב גדול יותר כך החיסכון בהוצאות הדלק משמעותי יותר עבור החברה.

איזו עסקת ליסינג כדאית עבור רכב חשמלי ?

נכון להיום, עסקת הליסינג הכדאית ביותר עבור רכב חשמלי היא חד משמעית עסקת ליסינג מימוני. עסקאות ליסינג תפעולי ועסקאות ליסינג לפרטי פחות משתלמות בעיקר בשל העובדה שהן מוגבלות במכסת ק"מ קבועה מראש ונמוכה יחסית. עסקאות עם הגבלת ק"מ אינן מתאימות ללקוחות המעוניינים ברכב חשמלי מאחר והיתרון העיקרי של חסכון בדלק לרכבים חשמליים בא לידי ביטוי כשהניצולת גבוהה ולכן, עסקאות אלו פחות מתאימות. סיבה נוספת היא שחברות הליסינג, נכון להיום, נוקטות במשנה זהירות בכל הקשור להערכת השווי העתידי של הרכב החשמלי מה שמכונה בשפה המקצועית גרט. גובה הגרט משפיע באופן ישיר על גובה התשלום החודשי המוערך בעסקאות הליסינג התפעולי המלא. על מנת לא לקחת סיכונים הערכת הגרט ברובם נמוכה יחסית מה שמייקר את התשלום החודשי והופך אותו לפחות כדאי. לעומת זאת בעסקת ליסינג מימוני אין הגבלת ק"מ הרכב לא חוזר לחברת הליסינג בסוף התקופה כך שהגרט לא רלוונטי והעסקה היא למינימום 60 חודשים. מבחינה כלכלית הליסינג לרכב חשמלי המשתלם ביותר הוא ליסינג מימוני.

לתיאום פגישה וקבלת פרטים נוספים חייגו 3900* או השאירו פרטים בטופס צור קשר והרכב המסחרי החדש בדרך לעסק שלכם.

© כל הזכויות שמורות לליסקאר בע"מ 2021